Veel gecommuniceerd en coronaproof salon

Emmy de Graaff van Bijwaard kappers heeft onderstaand ‘ondernemersverhaal in coronatijd’ ingezonden:

“Zo ergens eind februari kregen we te maken met het Covid-19 virus en ik dacht, dat zal zo’n vaart niet lopen en mijn deuren sluiten al helemaal niet! Toch overkomt het je dan dat je zomaar zes man personeel thuis moet laten zitten en al je klanten gewoonweg niet kunt helpen, dat was even schakelen.

Toch moet je roeien met de riemen die je hebt en hebben we  onze schouders eronder gezet om de zeven gesloten weken door te komen. Tijdens die periode hebben we heel veel gecommuniceerd via social media of email. De klanten die we op die manier niet konden bereiken kregen een hele persoonlijke kaart over de gang van zaken wat betreft de salon en de services die we gaven.

Omzet en klantenbinding

Wij verkochten namelijk cadeaubonnen die bij het inleveren €5,00 meer waard waren en daar is flink gebruik van gemaakt. Ook boden wij pakketjes aan om je eigen haar mee te kleuren, met alles erop en eraan, incl. de gebruiksaanwijzing! Zo genereer je toch omzet en bind je je klanten om bij je terug te komen.

Op 11 mei mochten we weer  aan het werk en hebben we de salon meteen ‘Coronaproof’ gemaakt, en tot de dag van vandaag is dat nog steeds zo.  Mijn medewerkers en ik hebben met behulp van een speciaal gemaakt corona-rooster met man en macht gewerkt om  zoveel mogelijk klanten binnen een korte tijd weer blij te kunnen maken met een mooie coupe of kleur.

Nu zijn we inmiddels bijna 5 maanden verder en kan ik gerust zeggen dat de zaken best goed gaan, ondanks die 7 weken omzet verlies. Wij doen er alles aan om onze klanten in een veilige omgeving te ontvangen en dat werpt zijn vruchten af. Toch hoop ik dat het snel weer  het ‘oude normaal’ wordt.”

Lees ook