Onze tweede ‘De Ondernemer Belicht‘ is in de Uitkijkpost verschenen.

De pagina is online te lezen via de digitale krant – https://www.uitkijkpost.nl/reader/22135#p=8

De Ondernemer Belicht

Bij ondernemersvereniging Ondernemend Heiloo (OHO) zijn zeer diverse ondernemers aangesloten; van grote bedrijven tot zzp’ers. OHO probeert altijd – dus ook tijdens de coronaperiode – de lokale ondernemers te steunen en te adviseren. In deze rubriek ‘De Ondernemer Belicht’, een samenwerking tussen het Herstelfonds en Ondernemend Heiloo, gaan we de komende periode zzp’ers belichten. Hoe is de kleine zelfstandige in Heiloo de afgelopen periode doorgekomen.

  • Rob Tromp

Rob Tromp is eigenaar van Ledline BV en het Lichtadviesbedrijf. Ledline richt zich op functionele verlichting voor appartementengebouwen, maar ook op industrie. Ledline produceert zelf lichtlijnen en high bay armaturen in Heiloo. Het lichtadviesbedrijf richt zich op decoratieve verlichting en het maken van lichtplannen voor particulieren, retailers en bedrijven.

Hoe ben je de afgelopen periode doorgekomen?

“Het is erg zwaar geweest de afgelopen tijd. Voor iedereen. Wij zijn in onszelf blijven geloven en hebben de kansen actief opgezocht. Dit werkt. Er is vooral meer aandacht geschonken aan bestaande klanten. Ook het productenpakket is uitgedund en we hebben een omslag gemaakt van decoratief naar functionele verlichting. Dus we bedienen de particuliere markt voortaan via een partnerbedrijf waardoor Ledline zich volledig kan richten op bedrijven en Verenigingen van Eigenaren. Een andere denkwijze dus. Tevens geloven wij sterk in lokaal denken en werken wij ook veel samen met sociale werkplaatsen in de buurt.”

Wat ga je doen op ‘de dag dat alles weer mag’?

“Dan gaan we met ons bedrijf lekker uit eten bij een van de geweldige restaurants in Heiloo!”

Website: www.ledline-bv.nl

  • Hans Hoen

Hans Hoen is geboren en getogen in Heiloo. Hij heeft een kleine 40 jaar gewerkt in de grafische industrie en in dienst van de Telegraaf Media Group in Amsterdam. Hans is nu zzp’er in een éénmanszaak en daarbij tevens opdrachtgever (vormgeving/journalistiek) voor andere zzp’ers. Hij is dagelijks als uitgever en organisator met een missie bezig binnen zijn eigen bedrijf Zin-in Media+Events om de lokale samenleving meer inhoud en betekenis te geven. Begin juni zal het zomernummer van het Zin-in Magazine verschijnen.

Hoe ben je de afgelopen periode doorgekomen?

“Op het moment dat de eerste lockdown in maart 2020 werd afgekondigd had ik met Zin-in Media+events juist mijn eerste lokale nieuwe Zin-in Magazine laten drukken. Bijna alle distributiepunten van het magazine werden op dat moment gesloten. Ik kon dus met de afzet van mijn magazines mijn lokale consumenten (de doelgroep) niet meer bereiken. De periode naar de volgende lockdown, van half december 2020, heb ik gebruikt om collectieve ideeën te ontwikkelen om de lokale ondernemers te gaan ondersteunen. Lang voor de corona epidemie was mijn hart al verbonden met mijn lokale collega-ondernemers. Vanuit dat gevoel heb ik nu 2 apps gelanceerd om de collectiviteit en de kracht van de lokale ondernemers te gaan neerzetten. Topbezorgd, de lokale tegenhanger van de nationale/internationale apps zoals Thuisbezorgd en Uber Eats, met hoge provisies naar ondernemers. En de Zin-inPas app moeten de positie van de lokale bedrijven versterken. Tevens gaan we met een aantal websites, zoals www.ondernemersinheiloo.online, de lokale economie nog verder versterken.”

Wat ga je doen op ‘de dag dat alles weer mag’?

“Gewoon weer doen waar ikzelf blij en gelukkig van kan worden; contacten onderhouden en nieuwe contacten maken met anderen in een meer gerichte lokale ‘samen-leving’!”

Website: www.zin-in.nl

Tekst: Marije Smit

Lees ook