
Ondernemer belicht: Nick Sombroek
Vertel, wat voor bedrijf heb je en wat zijn zoal je dagelijkse bezigheden?
Twee jaar geleden ben ik gestart met Sombrero Marketing en houd ik me dagelijks bezig met de vormgeving (waaronder logo’s en brochures), social media en strategie van diverse bedrijven en merken. Dit betekent dat ik zowel aan de strategische als uitvoerende kant werk, en dat bevalt me erg goed! Ik doe dit voor verschillende (lokale) bedrijven, zowel losse opdrachten als langdurige samenwerkingen.
Welke tip heb je voor de OHO-leden die iedereen zou kunnen toepassen?
Het is goed om ook eens iemand buiten je bedrijf mee te laten kijken naar je dagelijkse gang van zaken. Vaak ben je te veel bezig met de waan van de dag en zie je bepaalde dingen niet (meer) of is het juist goed als je een tegengeluid te horen krijgt. Daarnaast, wat ik zelf het belangrijkste vind: blijf doen wat je leuk vindt! Vanuit je passie en drive kun je de mooiste producten en diensten ontwikkelen.
Kun je een leuk voorbeeld geven van een samenwerking met ondernemers in Heiloo?
Zeker! Ik heb gemerkt dat veel ondernemers in Heiloo bewust lokaal de samenwerking opzoeken, zoals Rob van der Wal van CiRoPack en Tamar Grahmbeek van TG Lining. Dat vind ik heel erg leuk én werkt ook motiverend om dat zelf ook zoveel mogelijk te doen. Daarnaast is 90% van mijn klanten gevestigd in of rondom Heiloo. Voorbeelden van samenwerkingen in Heiloo zijn bijvoorbeeld Bromshop Heiloo, Heiloo Vitaal, Weijdehoeve Horecaslagerij, TG Lining, Installatiebedrijf De Noord, Zorgshop Heiloo, Webreturn en het Centrum voor Verduurzaming wat zich specifiek richt op de regio Heiloo, Bergen, Castricum, Alkmaar, Dijk en Waard.
Wat weten we (zakelijk gezien) nog niet van je en wil je wel met ons delen?
De meesten weten waarschijnlijk niet dat ik ongeveer 7 jaar heb gewerkt aan de marketing van verschillende horlogemerken, zoals Hugo Boss en Samsung. In die tijd was ik verantwoordelijk voor de strategie en ook voor de dagelijkse uitvoering. Denk hierbij aan billboardcampagnes langs de snelweg en het ontwerpen en ontwikkelen van alle marketingmaterialen binnen de Nederlandse markt. En wat misschien ook leuk is om te vermelden, is dat ik dagelijks op kantoor zit met het team van Webreturn. Erg gezellig! Daarnaast hebben we ook gezamenlijke klanten, wat het heel gemakkelijk maakt om samen te werken als je naast elkaar zit.
Aan welke ander lid van Ondernemend Heiloo geef jij het stokje door en waarom?
Ik geef graag het stokje over aan Floris Stokman van ProfMatch. Ik ben vooral benieuwd naar de uitdagingen waar hij en zijn team door de jaren heen mee te maken hebben gehad en hoe ze zo succesvol zijn gegroeid.
-
Vorige bericht
Ondernemer belicht: José Glas
-
Volgende bericht
Hoe gaat het nu met de winnaars 2022