Ondernemer belicht: Liesbeth van Zelst-Oud

Vertel, wat voor bedrijf heb je en wat zijn zoal je dagelijkse bezigheden?

Ik heb mijn eigen reisbureau, ik ben zelfstandig reisagent zoals dat heet; ofwel Travel Counsellor. Mijn dagelijkse bezigheden zijn gelukkig weer leuke reizen uitstippelen voor mijn klanten!

Uiteraard houd ik de regelgeving goed in de gaten, omtrent corona, maar ook omtrent andere belangrijke zaken als visa, verzekeringen etc. En ik ben ook aangesloten bij de ANVR, het SGR en het Calamiteitenfonds, wat inhoudt dat de reissom dus altijd gewaarborgd is.

Welke tip heb je voor de OHO-leden die iedereen zou kunnen toepassen?

Wees lief voor elkaar! Zie naar elkaar om en help elkaar waar nodig.

Kun je een leuk voorbeeld geven van een samenwerking met ondernemers in Heiloo?

Net als Kim, die al eerder in deze rubriek stond, hoor ik ook bij het groepje OHO meiden, gekscherend al tot ‘VROHO’ gedoopt. Met een van deze dames, Alexandra Leevendig van Puur Geluk Catering, heb ik al diverse ideeën gedeeld om eventueel uit te werken tot een samenwerking. Door corona is het even in de koelkast geraakt, maar dit zal in de toekomst vast nog een vervolg krijgen…

Wat weten we (zakelijk gezien) nog niet van je en wil je wel met ons delen?

Ik ben ook bestuurslid bij zowel de Lourdesgroep Heiloo als bij de Caritas Werkgroep Heiloo (CWH). Dat weet denk ik lang niet iedereen.

Met de CWH zorgen we ervoor dat mensen die om wat voor reden dan ook in de (financiële) problemen zijn geraakt, snel en effectief worden geholpen. Dat kan van alles zijn, denk bijvoorbeeld aan iemand die al afhankelijk is van bijvoorbeeld de voedselbank en de eindjes aan elkaar knoopt, waarbij dan plotseling de wasmachine het begeeft…. Wij zorgen er dan voor dat er een andere wasmachine komt. De cliënt hoeft daarvoor niets te betalen, dat regelen wij. In andere gevallen kunnen we bijvoorbeeld ook een renteloze lening aanbieden. Alles wordt per specifiek geval beoordeeld en besproken, waar nodig verwijzen we mensen ook door naar de diverse instanties. Fijn en dankbaar werk.

Met de Lourdesgroep gaan we, normaal gesproken, 1x per jaar op bedevaartsreis naar Lourdes. Wij regelen de reis, zorgen ervoor dat er voldoende begeleiders, rolstoelen en rolstoelduwers zijn. De meeste mensen die deze reis maken zijn vaak minder goed ter been en aangezien in Lourdes de straten behoorlijk steil op of neer gaan, zijn rolstoelen (en duwers) onmisbaar. We hopen dit jaar in september weer naar Lourdes te kunnen reizen…

Aan wie geef jij het stokje door en waarom?

Ik geef het stokje door aan Marieke Hommes van Bowling & Partycentrum Heiloo en PROWIN, schoonmaak- en persoonlijke verzorgingsproducten. Marieke is een echte duizendpoot, houdt ervan om van alles te organiseren en is een echt mensenmens. Ik ben benieuwd naar haar verhaal!

Lees ook